Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 24-04-19 21:19

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Tanka utan att få bensin
InläggPostat: tis 07-07-03 22:02 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Farsan tankade sin 940 häromdagen på en Shelltapp. Strax innan så hade jag hjälpt honom att byta bränslefilter eftersom han fått sig tillsagt på SBP om att det var rostigt och borde bytas..

Nåja, efter viss möda byttes detta och han åkte och tankade för att komma hem.

En stund senare ringde han och sade att bränslemätaren inte verkade funka vilket var konstigt för dels byttes hela tankarmaturen för något halvår sedan på Volvo och dels så sitter ju den i tanken så den borde inte påverkas av att jag bytte filtret.
Detta sitter ju mitt under bilen på den modellen.

Men med tanke på "lagen om alltings jävlighet" så kan man ju inte vara säker och jag var irriterad över att man lagar en sak och så går en annan sak sönder..

Han kom hem i allafall men han ringde mig dagen efter och sade att han nästan kört bensinstopp och precis tog sig till tappen.

Han tankade och då funkade tankmätaren igen!!

Jag tyckte det var konstigt och funderade på olika scenarion... att mätaren hängt sig, att han "glömt" tanka eller liknande..

Han tankade ca. 35 liter på Shelltappen och dagen efter 30 till så när mätaren började fungera igen så borde den ha visat nästan fullt vilket den inte gjorde.

Jag ringde då till Shell och pratade med dem och då visade det sig att de hade haft problem med den pumpen och att farsan inte var den enda som drabbats!

Tanken på Shell var alltså tom men det konstiga var att den registrerade att det tankades trots att inget, eller möjligen bara luft, passerade pumpen!!

Jag sade till farsan att det borde inte kunna hända men tydligen kunde det ske...

Jag fick be honom om ursäkt för att jag trodde att han var sååå senil att han stannar för att tanka, betalar, sätter i munstycket, glömmer att tanka och sedan åker iväg :oops:


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07-08-03 23:11 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
NU, 4/8-2007 har slutligen pengarna Shell var skyldiga betalats ut!!

Jag har haft kontakt med deras kundtjänst, som f.ö varit mycket hjälpsam 6-7 ggr via telefon!

"Lufttankningen" skedde 27/6 och min första kontakt med dem då utbetalningförfarandet skulle starta skedde den 29/6.

Inget hände så efter 2,5 veckor eller så och flera kontakter SKULLE pengarna betalas tillbaka!

Detta genom att de gjorde en ny utbetalning men inte heller denna fungerade..

Efter ytterligare kontakter med kundtjänst och sedan via huvudkontoret till ansvarig på kundcenter betalades slutligen pengarna ut!!

Efter min kontakt med henne på en måndag, kom pengarna på fredagen..

Farsan fick lite kompensation för detta men fy f-n vad irriterande det har varit!!


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 07-08-04 10:10 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Ska man gissa att fördröjningarna beror på att folk har haft semester?

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: lör 07-08-04 21:38 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-01-07 13:32
Inlägg: 959
Ort: Göteborg
torbjorn skrev:
Ska man gissa att fördröjningarna beror på att folk har haft semester?


Torbjörn +1 :D


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 07-08-05 02:12 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Det skulle man kunna gissa på om det inte gällde ett multinationellt företag som knappast stänger för semester!!:evil:

Men iofs... det kanske är att räkna med en dryg månads väntetid på sina pengar?

Och vad Databoxen menar med "+1" undrar jag? Skall det vara att torbjorn fick in en poäng på en som kom med ett korkat inlägg??

Hade DU databoxen bara suttit stillatigande och väntat om du hade råkat ut för detta?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 07-08-05 08:19 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Även om företaget i sig inte stänger för semester så är det ändå många ärenden som blir liggande under semestertiden. Något papper kanske ligger för attest hos någon chef som är borta på semester, eller handläggaren som skulle fixa utbetalningen hann inte med att ordna överlämningen av allt till vikarien.

Överhuvudtaget ska man inte vänta sig att affärer med storföretag i Sverige fungerar som det är tänkt under tiden från midsommar till skolstarten, det blir alltid strul någonstans...

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 07-08-05 11:39 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-01-07 13:32
Inlägg: 959
Ort: Göteborg
Ragamuffin skrev:
Och vad Databoxen menar med "+1" undrar jag? Skall det vara att torbjorn fick in en poäng på en som kom med ett korkat inlägg??

Hade DU databoxen bara suttit stillatigande och väntat om du hade råkat ut för detta?


Hoppsan...ursäkta men det var inte menat så (tycker du att ditt inlägg var korkat förresten?) nej, med +1 menade jag bara att det SÄKERLIGEN berodde på något SÅ ENKELT som semester...det behöver inte vara märkligare än så. :?


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: ons 07-08-22 23:28 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-02-25 08:09
Inlägg: 369
Databoxen skrev:
Ragamuffin skrev:
Och vad Databoxen menar med "+1" undrar jag? Skall det vara att torbjorn fick in en poäng på en som kom med ett korkat inlägg??

Hade DU databoxen bara suttit stillatigande och väntat om du hade råkat ut för detta?


Hoppsan...ursäkta men det var inte menat så (tycker du att ditt inlägg var korkat förresten?) nej, med +1 menade jag bara att det SÄKERLIGEN berodde på något SÅ ENKELT som semester...det behöver inte vara märkligare än så. :?


Nej, det tycker jag inte och jag tycker inte om att bli behandlad som en idot heller...

Eller DU kanske tycker att det är att förvänta sig att man skall vänta en månad på att få tillbaka pengar man betalt utan att få det man betalade för?


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 9 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011