Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 24-04-19 02:16

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: fre 07-08-31 07:05 
Offline

Blev medlem: fre 07-01-05 07:04
Inlägg: 115
Ort: Vessigebro i Halland
Mänskligheten spär på och ökar växthuseffekten genom att bränna fossila bränslen. Denna insikt kan man nog säga att folk har.
Förutom att spara, använda rätt alstrad el eller sol är det enda alternativet biobränslen. Tyvärr finns det både bra och dåliga sätt att producera dessa på och det senare används ofta för att smutskasta alla biobränslen. Det blir en sandlådedebatt a´la Aftonbladets Colin och folk orkar inte bry sig och väljer att inte agera. :roll:
Är det inte dags att se biobränslen som den energibärare det är? Precis som el. El kan alstras på mer eller mindre naturbelastande sätt och vissa börjar nu förstå detta och köper vindel eller BMV el. Då borde det väl snart vara möjligt att göra samma sak med biobränslen?

Mvh // Micke


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07-08-31 13:04 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7134
Ort: Älvsjö
Ja jag skulle kunna betala lite mera för miljömärkt och rättvisemärkt etanol.

Vi har redan kravmärkt mjölk, krav och rättvisamärkt kaffe och FSC märkta pellets här så det skulle vara riktigt bra.

OK stämman tog beslut om att ta fram sån etanol, ska bli intressant om det blir av. Behöver de ännu mera cisterner att hålla isär bränslen... :-)

/Aryan


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07-08-31 14:30 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Rätt enkelt problem egentligen, om ett bolag, tex OK nu då, börjar att endast sälja BMV etanol så kommer de andra snart att följa efter eftersom de vägrar konkurrera med pris...
Tror inte någon skulle ligga med ett väsentligt lägre pris än vad OK tar, bara för att de inte säljer BMV.
Hur ser jag som OK-medlem till att det blir av?

Extra cisterner blir det nog inte om bolagen bara byter ett efter ett.

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07-08-31 14:37 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7134
Ort: Älvsjö
www.ok.se kan man regisrera sig som medlem i E-democrati

Citat:
E-DEMOKRATI
OK ligger i framkant när det gäller medlemsdemokrati. Just nu pågår ett omfattande arbete med att förnya och modernisera formerna för medlemsinflytande och kommunikation.

För att fler ska få möjlighet att vara med och forma föreningens verksamhet har OK ekonomisk förening skapat en mötesplats på Internet. Den heter Mötesplats OK och syftar till att komplettera den traditionella medlemsdialogen. Här kan medlemmarna diskutera generella frågor om den egna stationens verksamhet samt samhällsfrågor inom områdena miljö-, transport-, bilism- och konsument. Man kan också förslag till förbättringar av verksamheten samt rösta i olika frågor. Mötesplatsen ska även fungera som samtalsplattform mellan medlemmarna och de förtroendevalda.

Under 2006 har Mötesplatsen genomgått en omfattande utveckling. Mötesplats OK drivs för närvarande i OK ekonomisk förening inom förvaltningsområde Stockholm, som omfattar distrikten i Stockholms län samt Gotland, Katrineholm, Flen, Nyköping, Oxelösund och Vagnhärad.

Projektet har successivt utvidgats till att omfatta fler och fler distrikt. Under 2007 kommer samtliga distrikt i förvaltningsområde Stockholm att ”aktiveras” på nätet. Visionen är att alla distrikt i föreningen ska vara aktiva här på Mötesplatsen inom ett par år.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07-08-31 14:44 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Ja just det, ja...ett område som ligger mig varmt om hjärtat :lol:
Har för mig att sist jag försökte logga in så funkade det inte...
Nej, förresten, demokratin gäller inte mig som inte bor på baksidan...endast Stockholm med omnejd.
Kul :cry:
Det måste väl vara ett brott mot stadgarrna att inte jag som bor på västkusten får vara med och fatta beslut i OK???

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07-08-31 15:12 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7134
Ort: Älvsjö
karlmb skrev:
Ja just det, ja...ett område som ligger mig varmt om hjärtat :lol:


Tänkte jag med :-)

karlmb skrev:
Har för mig att sist jag försökte logga in så funkade det inte...
Nej, förresten, demokratin gäller inte mig som inte bor på baksidan...endast Stockholm med omnejd.
Kul :cry:
Det måste väl vara ett brott mot stadgarrna att inte jag som bor på västkusten får vara med och fatta beslut i OK???


Ja det var illa, fattar inte varför det ska ta så lång tid att starta samma funktion överallt. Ring kundtjänsten: 020-65 65 65

/Aryan


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: fre 07-08-31 15:48 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Hehe, de skulle kolla upp saken o återkomma, ser väldigt skumt ut..

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 8 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011