Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: fre 24-04-19 19:46

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: sön 10-01-03 21:58 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
aryan skrev:
Ser nu att jag aldrig skrev en uppföljare om detta. I mtt fall visae grundproblemet vara bromsslangerna fram som var så så svällda att vätskan inte könde strömma fritt!

Nya (lyxiga teflon och rostfrittstål omflätade) bromsslanger löste många problem!

Bak var det däremot läckage ur ena cylindern, det blev avhjälpt med renoverade cylindrar vb och hb.

/Aryan


Det bästa är att montera just sådana teflon-bromsslangarr för de är också vattentäta, vilket INTE std.bromsslangar är.
På så sätt kommer man runt problemet med hygroskopin i vanlig bromsvätska nästan till 100%, samtidig som stålomspinningen ger mindre flex ala racebil.
Hydroscand specialtillverkar 4 riktiga bromslangar till alla bilar tex för några hundralappar.
Byt till dem och glöm bort problemet.

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 10-01-05 15:07 
Offline

Blev medlem: tis 08-08-19 15:54
Inlägg: 503
Ort: Umeå, Västerbotten
fick höra på besiknignen att färdbromsarna tar olika bak (1.0 resp 1.3), har nyss bytt belägg och skiva på båda bak och kolvarna gick bra.

Kan det vara så att belägg och skiva ska nöta in sig?

_________________
Saab 900 2.0t -97 E85 mappad+Steg 1
Volvo 850 Flextek


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 10-01-05 15:20 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7134
Ort: Älvsjö
Nej jag tror inte en så stor skillnad kan bero på det om du har nya skivor och belägg på båda sidor och rengjord skivorna ordentligt vid montering och inte spilld olja på beläggen.

Det måste bero på oken eller hydrauliken, är det ingen luft i ena oket t ex,, har du slanger bak så skulle det kuna vara nästan stopp i ena slangen, det hade jag problem med..

/Aryan

_________________
Komplettera gärna data om dit piggybacksystem här: http://www.editgrid.com/user/aryan/E85_piggyback_system och här viewtopic.php?f=10&t=6352


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 10-01-05 20:21 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
askilje skrev:
fick höra på besiknignen att färdbromsarna tar olika bak (1.0 resp 1.3), har nyss bytt belägg och skiva på båda bak och kolvarna gick bra.

Kan det vara så att belägg och skiva ska nöta in sig?


Går båda bromsoken lätt och glappfritt på sina glidpinnar?
Blev bromsverkan lika ojämn även på handbromsen?
När både belägg och skivor är nya så behöver de nog inte slita in sig men det kan vara nödvändigt om man sätter dit nya belägg tillsammans med gamla ojämna skivor.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011