Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 10:13

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tis 14-02-25 07:46 
Offline

Blev medlem: ons 08-03-19 09:31
Inlägg: 816
Ort: Lindome
har för mig att jag lyft frågan tidigare, men hittar inte tråden i så fall. Idag fick jag nog av den idiotiska påminnelse om att passageraren inte var bältad. idag var passageraren en påse kläder. Jag ogillar att varje gång jag ställer något där måste jag sätta i bältet. Avaktiverar jag airbagen om bältet inte sitter i? Jag tänker ev. klippa kabeln i bälteslåset, eller ändå hellre högtalarkabeln till larmet. tyvärr delas väl den med blinkersljudet.
Verkstan kan/får inget göra för då tappar bilen stjärnor i ncap.


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 14-02-25 22:21 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Du bör kanske kolla om strömbrytaren i bälteslåset är slutande eller brytande innan du avgör om du ska klippa kabeln, du kanske borde kortsluta strömbrytaren istället.

Hmm, ibland drömmer jag om att få skriva underlag för upphandling av en större fordonsflotta. Detta är ett typiskt krav som man borde kunna ställa - att säkerhetsbältsvarning inte får aktiveras för att "död" last belamrar en sittplats i bilen.
Ett annat rimligt krav är att det måste finnas möjlighet att låsa upp, låsa, öppna och stänga alla dörrar och luckor på bilen även om den är helt strömlös eller all el/elektronik ur funktion. Likaså att handbromsen måste kunna dras åt och lossas även under sådana förhållanden.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 14-02-26 08:29 
Offline

Blev medlem: ons 08-03-19 09:31
Inlägg: 816
Ort: Lindome
Jag behöver klippa kabeln oavsett om jag behöver kortsluta eller bryta, det spelar ingen roll.

Pratade med en (pirat)verkstad igår om airbagens funktion. Han var ganska övertygad om att det var "fail safe" dvs ett separat system som löste ut airbagen oavsett om det satt bälte i eller ej.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011