Jag vet int hur det är på just din bil men det kan vara jobbigt ibland. På en kompis VW passat 97 var t ex de inre damasken inte enkla att byta och en för mig ovanlig konstruktion där damasken satt inkämd i en ring.
Ibland måste man också töja ut den lilla öpningen över knuten vilket kan (verka) vara nästan omöjligt att göra för hand. Det finns specialverktyg för att töja ut damasken så att man kan få den över knuten. Jag har en gjord kon / långsmal tratt av aluminium av en IIKEA ljusstake/vas som jag tog bort bottnen på (men den verkar inte längre finnas i sortimentet) den använder jag med fett som glidmedel att töja ut och trä över damasker över knutar.
Ofta räcker det inte att bara ta loss drivaxeln i naven med stora muttern utan behöver man även lossa mera av framhjulsupphängningen och eller styrstag för att få tillräckligt med plats att få ur drivaxeln ur navet.
Det finns ett alternativ i form av en delad damask som man limmar ihop rund drivaxeln så att man alltså inte behöver ta loss drivaxeln. Bl a Biltema säljer en sådan
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 000022701/Den kanske inte håller lika länge som en vanlig "hel" men om storleken passar bra kan det nog vara ett helt ok alternativ om är noggrann med limningen.