Mitt ofrivilliga Audi äventyr verkar aldrig ta slut.
Har alltså omvårdnaden om en Audi 100 2.0 diesel automat -88.
Efter att framgångsrikt till sist fått insprutningspumpen tät började det läcka in servoolja under förarens matta, vilket jag åtgärdade genom att byta styr växeln. ..
Sedan läckte det en del från servopumpens sug ledning som byttes mha en hydraulfirma.
Allt frid o fröjd nåt halvår förutom ett fjäderbrott och drivaxel damask och spindelledsbyte.
Nu är det dags för nästa utmaning. ..
Servopumpen har börat läcka när man bromsar eller vrider på ratten...
Tydligen vanligt fel enligt Nordicaudi men de skriver mest om att de stora krysspluggarna kan kräva nya oringar, denna pump sipprar ur olja i skarven mellan fram och baksidan dvs ungefär mitt på pumpen.
Enligt vad jag förstår av tätningssatsen längst ned på denna sidan
http://sites.internet.lu/folders/custom ... 200_v8.htm..så är det en stor gummiring/oring som tätar där.
Frågan är nu hur pass svårt det är att ta isär och åtgärda och om det är bättre att leta en pump på skroten istället. ?
Någon som bytt den stora tätningen?
_________________
http://direktdemokraterna.seMyndigförklara dig själv.