Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 04:30

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: lör 16-10-29 13:32 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: mån 07-01-01 20:57
Inlägg: 6015
Ort: Hindås
Mitt ofrivilliga Audi äventyr verkar aldrig ta slut.
Har alltså omvårdnaden om en Audi 100 2.0 diesel automat -88.
Efter att framgångsrikt till sist fått insprutningspumpen tät började det läcka in servoolja under förarens matta, vilket jag åtgärdade genom att byta styr växeln. ..
Sedan läckte det en del från servopumpens sug ledning som byttes mha en hydraulfirma.
Allt frid o fröjd nåt halvår förutom ett fjäderbrott och drivaxel damask och spindelledsbyte.
Nu är det dags för nästa utmaning. ..
Servopumpen har börat läcka när man bromsar eller vrider på ratten...
Tydligen vanligt fel enligt Nordicaudi men de skriver mest om att de stora krysspluggarna kan kräva nya oringar, denna pump sipprar ur olja i skarven mellan fram och baksidan dvs ungefär mitt på pumpen.
Enligt vad jag förstår av tätningssatsen längst ned på denna sidan http://sites.internet.lu/folders/custom ... 200_v8.htm
..så är det en stor gummiring/oring som tätar där.
Frågan är nu hur pass svårt det är att ta isär och åtgärda och om det är bättre att leta en pump på skroten istället. ?
Någon som bytt den stora tätningen?

_________________
http://direktdemokraterna.se
Myndigförklara dig själv.


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: lör 16-10-29 20:10 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
En kollega till mig hade ett liknande fel på en Audi 100 ca '89-90 för många år sedan, men jag vill minnas att den pumpen inte var delad mitt på utan snarare hade ett lock över bakänden. Det läckte under locket för att det hade blivit skevt, han tog loss det och plansvarvade det så var problemet löst. Han råkade senare ta en titt under huven på en likadan men något nyare bil och kunde då konstatera att det där locket satt fast med fyra skruvar till skillnad från två på hans exemplar.
Så om man ska köpa en servopump på skroten ska man nog se till att få en av det nya utförandet.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011