Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 15:17

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Strulig med skrivrutan.
InläggPostat: tis 09-08-04 07:46 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
Ett problem med skrivrutan har uppstått på senare tid.
Om jag skriver ett inlägg som är så långt att det fyller hela skrivrutan, så ser jag inte den nedersta raden i texten. Det fyller på utanför skrivrutan. Det går att "tvångsflytta" med cursorn så att man ser sista raderna, men så fort jag skriver ett nytt tecken hoppar raden utanför skrivrutan.

Det märkliga är att samma sak uppträder på ett helt annat forum, men som också har detta phpBB.
Jag har inte medvetet gjort några ändringar i bilskärmsinställningar eller annat. Man kan kanske tänka sig att det har kommit några uppdateringar från Microsoft som har rubbat någon tidigare inställning (?). Har ni andra samma fel? Eller beror det på forumsidan?

Jag har IE 8 som webbläsare och har haft det sedan tidigt i våras när den kom.


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: det är
InläggPostat: tis 09-08-04 08:15 
Offline

Blev medlem: tis 07-02-06 21:26
Inlägg: 439
Ort: Norrland
ie som gör fel, prova firefox

www.firefox.com


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik:
InläggPostat: tis 09-08-04 08:26 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: ons 06-12-20 08:22
Inlägg: 3241
Ort: Hässleholm
Ja, det är Bill Gates fel, men klicka på "det trasiga pappret" vid sidan om adressrutan. Det löser många problem både här och på andra håll på internet.

_________________
Svara på enkäter och tjäna poäng som kan växlas till rabattkuponger: https://www.ipsosisay.com/sv-se/referra ... 0238038d7c


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 09-08-04 11:41 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
OK, Kompatibilitetsvy-knappen! Tack för det.

Det finns ju ett flertal webbläsare att tillgå utöver IE. Faktum är att på en dator som står bakom ryggen på mig, har vi prövat några olika, men det var mycket mer fel och strul när vi prövade Firefox i diverse olika sammanhang. Så jag nöjer mig med Internet Explorer som ger endast ett känt fel, och som från och med nu dessutom är lätt att åtgärda.

Den andra datorn går omväxlande på IE 8 och Google Chrome. Inte heller CG är felfritt, men det fungerar kanske lite mer användarvänligt?

Lite överkurs: Norton ville inte samarbeta med IE 8 när det var nytt. Jag kontaktade då Norton, och det visade sig att dom hade ett färdig filtillägg som man fick på mailen. Dom var alltså medvetna om problemet, men bjöd inte på "hjälpen" förrän man sa till. Det är möjligt att dom har bakat in det i någon uppdatering i dag. Men snart är det dags för Windows 7, och då blir det väl samma visa omigen? Utelämnade filtillägg som måste finnas för att det skall fungera störningsfritt.
I många år har det funnits ett Windowsskämt där man jämför bilarnas utveckling och funktioner, mot datorerna. (Eller tvärtom?). Vi har säkert läst det, men skämtet börjar mer och mer likna den riktiga verkligheten.


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011