Ett tillägg till Dr. Mabuses "tips" om en fuelrail och pump från skroten. Jag vet inte hur relevant det är, men kanske bra att känna till?
Jag har en V70 2.0F -08. I en beskrivning för den mindre motorn i V50 och V40, alltså 1,8-motorn framgår det att dom har en nivågivare som drivs med växelspänning.
Fuel tank unit and fuel pump
Several of the fuel pump's internal components have
been adapted to cope with the special stresses that
operating with E85 entails:
· changed winding of the pump's electric armature
· carbon commutator instead of copper commutator
· improved quality in plastic and rubber
· certain cable terminals and connections have been
encapsulated
· special resistor card for the level sensor to work
with the inverter (DC/AC converter)
Regulating the fuel
The Engine Control Module (ECM) has new software adapted for the B4184S8. This is used to calculate the
ethanol content in the fuel and to optimise the adaptation of the calculated fuel injection quantity.
The ethanol/petrol mixture can vary considerably in the tank, from only E85 to only petrol. The mixture ratio
of ethanol and petrol is detected by the "normal" adaptation strategies of the Engine Control Module (ECM).
This takes place by evaluating the lambda-sond signals. For example, "a lot" of ethanol results in a lean
fuel/air mixture. The Engine Control Module (ECM) compensates by increasing the quantity of injected fuel so that the correct lambda value is achieved.
Det behövs då en DC/AC converter också, om man skall "gå hela vägen" med etanolanpassningen med delar från en 2,5 FT.
Jag vet dock inte hur det är i bensinbilarna. Kanske det framgår om man "letar på djupet" här:
http://www.volvopartswebstore.com/Texten har jag fått från Volvo. Samtidigt har jag hört rykten om att Haynes kommer i mitten av maj med en verkstadshandbok om V70 av senare årsmodeller. Det har inte funnits tidigare. Där borde man kunna läsa sig till mer "fördolda" tekniska data som kan vara bra att känna till.