Kolla i det här dokumentet, det jag har försökt att bidra med har varit mer generellt så det bör gå att plocka ut lite allmän mappning:
http://www.rossonex.com/SAAB/Trionic_5.pdf Sidorna 88 och 89 beskriver spridare.
Du har större spridare så de är mer nervösa att hålla små öppningstider vid tomgång. Dessa små öppningstider innebär att variationerna i öppningstiderna tillsammans med bränsletrycket inverkar mer på mängden bränsle än vad den faktiska 100% öppningstiden gör.
Vem är det som levererat spridarna? Som jag tolkar databladet för spridarna så står det där hur lång tid det tar för spridarna att öppna fullt vid angiven spänning. Det är det som SAAB anger som Battery Correction i sina trionicsystem. När jag läser instruktionerna för ditt sprut så hittar jag:
"Injector opening time
The time required to open the injector in milliseconds, for the working
pressure and the powering voltage 13.5V. Usually, this is the value in the
range of 0.6-1.2ms.
Battery correction
The linear correction of injectors’ opening time, depending on the voltage
in the electric installation of the car, with regard to the voltage
13.5V.
Together with the decrease of the voltage, the opening time of injectors is extended.
Injector opening time i ditt fall skulle jag prova med 0,46 som är höftat som ligger mellan 13 och 14 volt i din tabell. Därefter gjorde jag ett snabbt diagram i Excell för att åskådliggöra dina spridares spänningsberoende öppningskaraktäristika. (Klicka på bilden för att få den större)
Som synes så är din ECU ganska rudimentär när det gäller det här så man får förlita sig på generatorns spänningsregulator att hålla spänningen kring där du satt som öppningstid för när det gäller förmågan att kompensera för ändrad spänning så är det inte mycket att hurra för. Så jag skulle prova och se vilken av konstanterna 0,136 och 0,129 som ger bäst resultat som battery correction.
J.K Nilsson