Läste på lite mer om sprutet och gick på lufttempgivaren i insuget. Min verkar absolut inte frisk oavsett om det är en annan på Mono Motronic än Mono Jetronic. Min luftsensor ökar resistans vid värme, 3.3kohm@20gr och 18kohm!!@40gr. På Mono Jetronic minskar resistansen och ska den ligga på 2,2kohm@25gr och drygt 1kohm@40gr.
Funderar på om det kan var anledningen till att bilen spikade vid belastning när jag tog över den, backade fördelaren lite för att bli av med problemet. Ska man var noga krävs VAG-COM för att grundställa tändningen, jämförde bara rotorns markering mot en annan ADZ i ÖD.
Har simulerat olika "temperaturer" med motstånd istället för lufttempsensorn, men det gör ingen skillnad, ska leta upp en bättre beg. oavsett.
Felkoderna kommer bara när jag startar bilen med varm motor, startar jag kall och kör 5mil blandad körning och låter den svalna innan jag startar igen så blir det inga.
Har hittat en spridare som jag chansar på ska passa, o-ringarna är samma som originalet så det är längden det hänger på. Den sitter i Chrysler, Dodge, Plymouth 2,2/2,5liters 318 med TBI.
Original sitter Bosch 0-280-150-651 och denna är 0-280-150-655,
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm#BOSCHFunderar på om jag ska hinka i lite vanlig soppa så jag kommer ned till E75.
EDIT: Såg att 0-280-150-692 som sitter i Citroen/Peugeot också kan passa och hinkar igenom en del vid 1bar, Vet inte varför VW spridaren är testad vid 3bar när sprutet är på ca 1bar....