Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 18-07-17 12:52

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme

Ny tråd Svara på tråd  [ 167 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Volvo 745 glt
InläggPostat: tor 18-06-28 11:16 

Aldrig får man vara riktigt glad. ... :twisted: :evil:
Tankade igår, 1,3 l/mil. är ju riktigt bra för att vara denna bil. Och mig.... Dock var felkod 2-3-2 tillbaka idag. Det måste vara något med bränslet. Dom stod med tankbil där när jag tankade, men vet ej om dom fyllt på E85 innan jag tankade. Det var ju samma i höstas när jag tankade innan problemen började, då stod där också en tankbil om ja minns rätt. Nu ska ja inte göra mer än nolla felkoderna och så ska jag tanka på ett annat ställe nästa gång..... :twisted:
Har hela tiden tankat på samma ställe (Ingo, f.d. Jet) men det finns en annan mack någon km bort. Provade där i vintras en gång men där kom ingenting ur handtaget, antingen var det fel på pumpen eller så hade dom inget i tanken

Kör Volvo 745 GLT 16V -88B

Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+

Inläggsrubrik: Re: Volvo 745 glt
InläggPostat: tis 18-07-03 20:00 

Har några dagar kört ganska mycket och helt plötsligt började ventilerna "ticka". Nästan ingen olja kvar, hällde i nästan 2 liter och det slutade "ticka". Efter det har det inte varit några felkoder...... :D Ska köra lite mindre framöver men fortsätter kolla felkoder efter varje (ibland under) körning. Kan det vara så att det är när motoroljan blir tillräckligt utspädd av etanol vid mina korta kösträckor så suger det in etanol genom vevhusventilationen visar felkod 2-3-2 och som dunstar och förbränns vid långkörning så felkoderna slutar komma?????? Ska köra som vanligt nu ett tag så får jag se om det kommer tillbaka om en månad igen. Ska byta olja och filter först så det är "riktig" olja i motorn.

Kör Volvo 745 GLT 16V -88B

Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 167 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme