Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: lör 18-12-15 10:17

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 153 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Författare Meddelande
InläggPostat: sön 18-06-17 08:18 
Offline

Blev medlem: mån 09-11-16 10:22
Inlägg: 124
Ort: Halmstad
När jag besiktigade min 745-a i mars så var det 0,0 på CO på tomgång. Dom kollar bara detta på denna (-88B). Dock gick inte bilen 100 så jag höjde bränsletrycket (konventerad med justerbar BTR och större spridare). Bilen gick bättre men CO hamnade på 4.5. Det minskade till c:a 2 vid 2500 varv (körde inom och frågade om dom hade tid bara). Efter detta har jag justerat trycket fram och tillbaka för att få bort felkod 2-3-2 och helt plötsligt var den borta och varit så en tid nu. Nu är jag "provpensionär" fram till augusti (tar ut all sparad och ny semester + komp och AT) så det blir inte kört så mycket och framför allt cyklar jag dom kortare sträckorna så bilen slipper det (till och från jobbet t.ex :roll: ). Ska besiktiga min båttrailer framöver och be dom kolla CO igen då.

_________________
Mvh
Lennart

Kör Volvo 745 GLT 16V -88B


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån 18-06-18 15:10 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7107
Ort: Älvsjö
JohanE skrev:
Ja präktiga föregångslandet sverige går med på betydligt lättare avgaskrav. Rimmar illa med dieselförbud....


Jag undrar också vad Transportstyrelsen hade för motivering till att in princip avskaffa kravet på fungerande katalysatorkrav på bilar 89-92.

_________________
Komplettera gärna data om dit piggybacksystem här: http://www.editgrid.com/user/aryan/E85_piggyback_system och här viewtopic.php?f=10&t=6352


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 18-08-07 07:44 
Offline

Blev medlem: lör 18-06-30 14:57
Inlägg: 8
Golf -98, 1.8 Centralinsprutare. Konverterad med spridare som flödar 20-30% mer än original.

100% E85 i tanken

CO: 0,0 (0,5)
HC: 019 (100)
CO: 2500 0,1 (0,3)
LAMBDA: 1.01 (0.97-1.03)

_________________
VW Golf -98, 1.8 ADZ, Centralinsprut/TBI. Konverterad med större spridare från Chrysler/Plymouth


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 153 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011