Japp.
Min AMG C36 1994 med 3,6 l varianten av denna motor har jag konverterat.
Enklast är att höja bränsletrycket till 5,2 bar mha en BTR från en äldre bil med KE-jetronic, Mercedes har haft i många år en extern BTR för dessa, enkelt att hitta på skroten.
Eftersom nyare system som HFM och Motronic etc hos Mercedes körs mer 4 bar innebär höjningen en lagom ökning av bränslemängden.
Du kan öka succesivt i steg om 20%, E85-halten till 50%, sedan höja trycket till 5,2 bar, och tanka 100% E85.
Tändningen kan tyvärr ej ställas tidigare mha pluggen med 7 lägen, endast senare för t.ex lågoktanig soppa.
Så det skulle innebära ommappning att få helt optimal tändning.
Motorn går hur bra som helst med enbart bränsleökning.
För kallstart monterar man ett kallstartsmotstånd.
_________________ http://direktdemokraterna.seMyndigförklara dig själv.
|