Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 11:55

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: fre 19-12-13 21:16 
Offline

Blev medlem: sön 19-08-25 14:17
Inlägg: 18
Ort: Linköping
Hej!
Går i tankarna att köpa ett kit och har landat vid dessa två från Finland. Känns tryggt då dem vet vad vinterförhållanden är och är ganska nära oss geografiskt om det skulle vara behov av support. Jag kör en Volvo 245 med B230fx motor (Classic modell av årgång 1992).

Vad tror ni om dessa två?

Fuelflex: https://fuelflexfinland.fi/sw/

EFlexfuel: https://e85konvertering.se/produkt/efle ... 85-upgrade

Mvh Björn

_________________
Volvo amazon -64 E85 konverterad B18a
Volvo 245 Classic -92 blandtankas


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån 19-12-16 11:42 
Offline

Blev medlem: mån 19-05-27 23:23
Inlägg: 50
Känns ju som du säger väldigt tryggt att dom är utvecklade i Finland istället för Södra Europa där dom inte vet vad riktig kyla är!

Verkar ju ganska seriöst då dom varit med i tv. Tyvärr fattar jag inte ett ord finska och youtubes översättning verkar inte heller göra det tyvärr.. Jättesynd då det förmodligen sägs mycket matnyttigt i klippet.

Hade varit kul att veta bränsleförbrukningen på 245an dom använde i inslaget.

Prislappen tycker jag dock är lite hög, för dom pengarna får man ju ett fint eftermarknadssprut med många mappnings möjligheter.

Dock är ju Volvos Bosch Lh 2.4 sprut mappbart som du redan har i din 245a, det glöms lätt bort då det är så enkelt och hajpat att byta till fina sprut.

Jag själv har inte redigt fattat grejjen med piggyback system men detta väckte helt klart mitt intresse!


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån 19-12-16 20:34 
Offline

Blev medlem: sön 19-08-25 14:17
Inlägg: 18
Ort: Linköping
Hej, jag har faktiskt inte full koll heller. Men det som är lockande är att man får en bränslesensor med som gör att man kan blandtanka hur man vill, som en Flexfuel bil eller Saabs biopower. :D
Sen att man får nått som ska fungera är faktiskt värt en del för mig då tid är pengar även för mig..
2700kr är det värt alla gånger för mig och 4500kr är det också värt om det funkar prima ballerina.
Efter som jag inte har garage så måste jag vänta på mildare väder innan jag ger mig på ett ingrepp. Men om någon mer har synpunkter/förslag eller input så kör på! :)

_________________
Volvo amazon -64 E85 konverterad B18a
Volvo 245 Classic -92 blandtankas


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 3 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 20 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011