Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: sön 24-04-28 07:51

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Författare Meddelande
InläggPostat: tis 23-04-04 10:01 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Nu, flera år senare, har det visat sig att Volvo faktiskt hade några motortyper i produktion med LH 2.4 utan lambdareglering. Men det fanns aldrig någon som hette B230FG, som nämndes tidigare i tråden. Förutom att styrdonet avviker från de normala motorerna med lambdareglering, har alla dessa dessutom en speciell luftmängdmätare med trimpot för inställning av tomgångsblandningen (alltså i stort sett som på LH 2.2), och en extra ledare i kabelstammen för inkoppling av trimpoten till lämplig pinne på styrdonet.

De motortyper det rör sig om, och Bosch-nummer på tillhörande styrdon, följer här:
B200G 0 280 000 926
B230G 0 280 000 900
B230GT 0 280 000 927 eller 938
B204E 0 280 000 559
B234G 0 280 000 911 eller 930

Luftmängdmätare 0 280 212 021 på alla utom B204E som har 0 280 212 007 (för övrigt samma som på en vanlig B230F med LH 2.2 och lambdareglering).

_________________
Att mäta är att veta


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 31 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011