Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tor 24-03-28 15:42

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: ons 21-08-11 12:03 
Offline

Blev medlem: tis 21-08-10 14:29
Inlägg: 3
Jag lade denna fråga som komentar i förgasarkategorin men inser att den inte hör hemma där: jag har en ny Yamaha 60 hk 4-takt. Vad är oddsen för att kunna köra den på E85? Behövs konvertering eller annan åtgärd, eller går det inte alls?

Tack,
Lasse.


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 21-08-11 18:02 
Offline

Blev medlem: mån 09-11-16 10:22
Inlägg: 233
Ort: Halmstad
Har en Suzuki DF90 också 4-T och funderat lite på det. Har ju kört min Volvo 745 på E85 i typ 10 år nu. Suzuki har sekvensiell insprutning (den är från 2001) och jag förmodar att Yamaha har det också. Kör så himla lite med den så det har inte blivit mer än en tanke. Men kan man ta sig in i styrboxen eller hitta lagom stora spridare så är det nog inga problem så sett. Dock är det kanske andra problem, t.ex förvärmning av insugsluften. Kanske inte behövs för det är ju bara (för min del) högsommar körning. 400 tim. På 20 år = 20 tim/år, och då körde vi mer förr om åren....

_________________
Mvh
Lennart

Kör Volvo 745 GLT 16V -88B


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011