Jag känner till denna förgasare men jag svarar så gott jag kan.
olofmogren skrev:
Misabs bestyckningstabeller för bensin rekommenderar en halsring på 25mm för primärsteget. Jag har 26. Med den mindre ringen ska man få högre gashastighet, och då borde det sugas ut mer bränsle också väl?
Ja det borde vara så.
olofmogren skrev:
Jag kanske blir tvungen att skaffa mig en ny halsring.
Kanske tom en ännu mindre om du inte vill trimma bilen så behöver ju igentligen mindre luft ändå med E85. Annars måste du ha större munstycken.
olofmogren skrev:
Luftmunstycket som sitter på emulsionsröret, vad gör detta egentligen? Ett större sådant borde göra att det sugs ut mer bränsle genom emulsionsröret och in i portarna, eller har jag helt fel? På primärsteget har jag nu 200, och misab rekommenderar 220.
Känner som sagt inte till denna förgasare men ofta är det tvärtom, munstycket kompenserar för att vid höga gasflöden och högt undertryck i venturin inte ska dra ut för mkt bränsle i motorn.
olofmogren skrev:
Men om det nu är för mager blandning, så låter det ju som att det är för magert också från tomgångsmunstycket. Borde jag öka detta också då?
Ja
olofmogren skrev:
Det verkar ju inte som att det räckt att skruva ut skruven maximalt. Eller ska man slipa på skruven?
Finns det inte ett fast tomgångsmunstycke som du kan öka 40% i arean? Då får skruven ett störe flöde/reglerområde.
/ARyan