38 ADS tycks vara en fullt normal tvåports fallförgasare med fasta munstycken. Där finns det inga bränslenålar som ska slipas ner för en konvertering utan det rör sig om att byta munstycken, i första hand då att ersätta huvudmunstyckena och eventuellt tomgångsmunstyckena med ca 10-15 % större diameter.
Jag hittade bilder på vad som påstås vara en 38 ADS-förgasare:
http://cgi.ebay.at/Weber-Vergaser-38-ADS-5_W0QQitemZ230125471834QQihZ013QQcategoryZ33550QQcmdZViewItem#ebayphotohosting
, jag antar att den är snarlik den förgasare som användes på Simca 1508/1510 på 70-talet. Den är lite speciell genom att det inte är en tvåstegsförgasare utan båda portarna öppnar parallellt. Det finns också fullständigt tomgångssystem i båda portarna.
Den förgasartypen var ökänd för att ofta få igensatta tomgångsmunstycken, eftersom tomgångsbränslet skulle delas upp på två system fick vart och ett av dem extremt litet munstycke (0,3 mm eller så), som det inte behövs mycket till skräp för att stoppa igen.