Har spårat pin 13 bort till det större kvadratiska chippet, men sen vad som händer med signalen däri har jag noll koll på =)
Det hänger 2 byglingar inne vid styrenheten , spårat dem med så det är pin 19 och 29 som gemensamt går till pin 5 som jag förstått är jord av vad jag kunnat läsa ut.
Finns två kontakter som byglingarna sitter på, den ena är svart och den andra är blå, så det är inte så svårt att ta miste på vem som går vart, men frågan är vilken som gör vad.
Tror med att den passar, tändboxen behöver jag ju inte skifta för att bränsleboxen bestämt sig för att gå i förtidspension, så ska plocka i 946 boxen hos fader idag och se vad som sker imorn när den stått över natten igen.
Lite långdraget fel att kontrollera då bilen måste stå över en natt eller en hel dag innan man kan se om nånting man gjort eller bytt gett resultat
Startar bilen idag när jag ska iväg så är det boxen som är felet eller iallafall en stor del av det då bilen startat 4 kallstarter utan problem sen jag bytte den,, förutom igår då jag smart nog tryckte på choke då det va + grader ute så den sura till lite, men va bara köra några varv på starten så gick den igång som den skulle
Inte van kallstart i omslagsväder med 4.5mm planad topp då den inte verkar vilja ha mycket choke till det.
När jag körde på 3mm så räckte det med 1sek tryck på choken var morgon när det va under 5/10+ grader ute men nu verkar det som att det helst ska ner på -3/5 grader innan den ska röras.