Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 07:13

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Författare Meddelande
InläggPostat: tis 13-12-10 12:29 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:45
Inlägg: 1412
Ort: Kalix, Norrbotten
aryan skrev:
Baggis skrev:
Om man som jag har en Windows Phone så behöver man inte ens ställa in nått :wink: Den prickar in mig på 33 meter när :D (Man måste såklart svara ja på frågan om man vill dela med sig av sin position)


Vad bra! Funkar det att zooma in och ur kartan (med knappar eller tvåfingar grep på kartan)?

Kan du se adressrutan när du klickar på en station på kartan? Funkar då prisuppdaterings länken i pumpadressrutan ?

Japp, allt du räknar upp funkar ok! "prisuppdateringslänken" leder dock till en sida som blir väldigt pyssligt liten men som förstås kan zoomas.


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 13-12-10 15:15 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7134
Ort: Älvsjö
Baggis skrev:
aryan skrev:
Vad bra! Funkar det att zooma in och ur kartan (med knappar eller tvåfingar grep på kartan)?

Kan du se adressrutan när du klickar på en station på kartan? Funkar då prisuppdaterings länken i pumpadressrutan ?

Japp, allt du räknar upp funkar ok! "prisuppdateringslänken" leder dock till en sida som blir väldigt pyssligt liten men som förstås kan zoomas.


Bra! Jag håller med att det är för litet på en mobil, det kan jag förbättra.

En annan funktion jag funderat på att lägga till är en sökruta på kartan så att man lätt kan hitta/titta på andra platser på kartan.

Är det annat som ni tycker skulle vara bra, t ex vore de bra om senaste pris visades direkt vid stationen utan att klicka på dem? Kanske pris och datum eller bara de priser som inte är äldre än ett par dagar?

_________________
Komplettera gärna data om dit piggybacksystem här: http://www.editgrid.com/user/aryan/E85_piggyback_system och här viewtopic.php?f=10&t=6352


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tis 13-12-10 21:27 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 08-03-24 15:10
Inlägg: 1118
Ort: Närke
Jag tycker att det är väldigt snitsigt med prickarna, där siffran i pricken anger hur många mackar som gömer sig under pricken. Det var inte omedelbart uppenbart, men när jag zoomat in "fullt" och sedan zoomade ut igen gick det upp ett ljus.

Riktigt bra funktion, då blir det inte plottrigt och svårläst i kartan! :D

_________________
Tesla Model 3 LR (2022)

"When the going gets tough, the tough get duct-tape." (Dr. Mabuse http://www.skepticfriends.org)


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: ons 13-12-11 10:35 
Offline
Forumadministratör
Användarvisningsbild

Blev medlem: lör 06-12-23 09:31
Inlägg: 7134
Ort: Älvsjö
Kul att du tycker det är bra med "kluster" funktionen, jag borde nog förklarat lite mera.

Den gör att det är möjligt att visa alla tankställen på kartan, annars blir det inte bara plottrigt utan även väldigt segt.

Zoomar du ut kan man nu tom se alla länders tankställen!

_________________
Komplettera gärna data om dit piggybacksystem här: http://www.editgrid.com/user/aryan/E85_piggyback_system och här viewtopic.php?f=10&t=6352


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011