jag tar i jämförelse med flextek jag hade på min förra bil:
*omkopplaren för olika blandingar bör sitta på boxen
presis som på flextek (inte kul att dra ledningar in i kupen i moderna bilar)
*eller någonting liknande fullflex fast med en återfjädrande knapp på boxen som man trycker på när man vill anpassa den till aktuell blandning
man kör motorn på tomgång trycker på knappen, boxen höjer förstärkningen till pulsbredden ej minskar mer resp. minska förstärkningen till pulsbredden ej ökar mer, boxen väljer förstärkning i ett läge mitt i mellan dessa lägen där inställningen lagras i ett seriellt prom/minne. en tvåfärgad lysdiod där röd blink idikerar att den håller på att ställa in sig, grönt där den är färdigt att köra, lysdioden skulle även kunna indikera fulldutucykle genom att lysa rött konstant , med möjlighet att ansluta extern kontakt och lysdiod för att sätta inne i tex. instrumentbrädan
boxens förstärkning bör vara tillräckligt bred för att även klara metanoldrift gärna valbar maxförstärkning med byglar 40, 60, 90 % etc.
*kabelhärvan bör vara demonterbar från boxen samt att en förbikopplingskontakt finns med för att snabbt koppla bort trasig box
*möjlighet att ta bort bygel och koppla till en tillläggsmodul för lågohmiga spridare med tex. en switchad spänningsmodul "stepdownomvandlare"(spänning ca 3-5 volt istället för 12 volt på spridarkontakten) mät på en bil som har lågohmare för aktuell spänning
alt "peak and hold" för lågohmare
*möjlighet att koppla till en extern 12 voltmatning på ledigt stift om den ej finns spänning på spridarkontakten vid stillastående motor
*alt. till ovanstående är att man har en större kondensator eller rent av en sk. goldcap som håller boxen spänningsatt på 5 voltdelen en ordentlig stund efter att spänningsmatningen har försvunnit , så att kallstarten kan aktiveras efter ca 1-5 sekunder efter påslagen tändning men succesiv försvinna under 10-20 sek oavsett om motorn startas eller ej, kretsen måste dock kunna känna att tändningen slås på igen, så att kallstarten kan aktiveras igen även om kondingen ej hunnit ladda ur
*valbara pulstidförlängningar med byglar tex. 20% 35% 50% 60% etc.
en del bilar klarar 80-100% utan konvertering och där är 20% läget idealet
50% 60% om man vill köra sin gamla bil som är på upphällningen på tex. Metanol
* uttag för att kunna kolla "full duty cycle"
* möjlighet att låta den den ge extra accelerationsmängd speciellt för äldre motorstyrenheter genon att pulstidsförstärkningen ökar temporärt vid snabb ökning av pulsbredden på ingången
* säljes lämpligen som byggsats för att slippa ansvar och garanti med möjlighet att köpa till passande kontakter för spridare
infromation lämnas efter bästa förstånd utan ansvar
kanske vill kjell c/o sälja dessa evt. byggsatser
kommer evt. att uppdatera i efterhand som jag kommer på nya ideer