Fast priset för Twizyn är väl exklusive batterihyra ?
Hur det än är med det så är det intressant att i-Road visas upp i delnings format:
Det är nog där denna typ av fordon har störst chans att lyckas. Annars tror jag mer på elmopeder/elcyklar för de som i eller nära centrum, så att man kan ta upp batteriet i lägenheten och ladda det. Alternativt då kanske lite större fordon för de som bor lite längre ut, möjligtvis en Twizy med stängd kupe + AC, speciellt om de ska bli någon succe i lite kallare klimat:
http://www.telegraph.co.uk/motoring/new ... Twizy.htmlCitat:
In every way, this car is unsuited to someone living in a town or city, which is exactly the person it’s meant for.
The lack of windows means you can’t leave a resident’s parking permit on the dash and expect it to be there when you come back.
Furthermore, most urban dwellers live in flats or on busy roads, which makes plugging the car’s domestic three-pin plug into a socket in your house impossible.
Lastly, you get the meteorological discomfort of a bike but not the benefit, because you can’t filter through traffic. I sat in a London traffic jam, my breath showing in the cold air, gazing enviously at commuters in their nice warm cars.
It’s the right idea, but with all the practicalities of a chocolate teapot.
Parkeringsbiljettsproblematiken löser man väl iofs enkelt med e-parkering. Men de andra problemen är svårare.