Nu är model S släppt:
http://www.autobloggreen.com/2009/03/26 ... /#comments
Citat:
We have just listened to the panjandrum Elon Musk and the car's designer speak about the new Tesla S sedan, and these are the things to know about the first mass-produced highway-capable electric car: production will ramp up to 20,000 units annually by the end of the first year of production; after the $7,500 tax break, the Model S will start at just under $50,000 – $49,900 to be exact; and 440-volt charging will be available. That base price is for the 160-mile range pack; a 230-mile range pack and a 300-mile range pack will also be available.
26 mils räckvidd för 49 000$, eller vad som kanske är mer intressant, 57 400$ utan skattereduktionen. 20 000 bilar/år ska produceras initiellt.
Citat:
The 300-mile range is possible (vs the Roadster's 244-mile range) because the S has 8,000 battery cells vs. 6,000 in the Roadster, the batteries have been improved in mass and volumetric performance, and there is more advanced cell chemistry in each cell, and the S has a cd of about .27 vs. the Roadster's drag coefficient of .35.
~49 mils räckvidd med det största batteriet, beroende på flera orsaker alltså, batteriframsteg, lägre luftmotstånd. Verkar inte finnas nåt pris för den varianten ännu. Initiellt finns bara 26 mils varianten att tillgå.
Citat:
# They are finalizing the warranty, and expect it to be 3-4 years for the car and 7-10 years for the battery pack. They expect replacement battery packs to come in at "well under $5000" according to Elon
26 mils räckvidd med ett batteri som kostar en bra bit under 5000$. Det måste jag säga är rätt imponerande, speciellt om dom kan nå 10 års garanti. Kan laddas på 45 minuter med en 480 V snabbladdare.
Citat:
# The quickness: the standard S will get to 60 in 5.5 to 6.0 seconds. A coming sport version will get to 60 in "well under five seconds," Musk says.
Citat:
According to Tesla's numbers, buying a Tesla S will save you $10-$15K vs a comparably priced gas-powered sedan when gas is $4 per gallon. For an equivalent comparison, you'd have to lease a $35,000 gas-powered car. The biggest hitch: the car doesn't go into production until Q3 of 2011.
Blir nog en trevlig bil att köra också. Måste säga att det är en rätt intressant bil om ovan visar sig stämma, tänker främst då på batterikostnaden och garantin på batteriet. Men den ska inte börja produceras förrän 3:e kvartalet 2011 så det återstår nog att se om alla löften kan infrias.
Annat av intresse, batteripacket är monterat i golvet. Man får alltså fullt bagageutrymme bak och även ett extra fram under "motorhuven".
Planer för fler modeller finns också, nästa ska enligt rykten hamna på ca 30 000$, en lite mindre modell då får man anta.