Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 05:13

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 
Författare Meddelande
InläggPostat: tor 15-03-05 22:30 
Offline

Blev medlem: tor 15-03-05 21:22
Inlägg: 1
Hej!

Jag har jobbat som bilmekaniker i snart 20 år. Stor del av tiden har vart på den lilla mekaniska Mercedesverkstan Etoile Technique (med "Rulle" vid rodret). Om det finns några veteranfantaster känner ni nog till oss. Jag har nu valt att skola om mig. Yrket som bilmekniker var inte mitt kall i livet och har nu börjat med ett nytt levebröd.

Hemsidan Fyrahjul.se är mitt bidrag till en mer verklighetsbaserad och snyggare informationskälla för bilägare. Som veteranmekaniker så är en orange Lamborghini mer skrikig än snygg. På sajten blandar jag information exempelvis om; när det är dags att byta till sommardäck, vilket mönsterdjup som är okej och hur du ska gå tillväga vid ett kamremsbyte. Jag vill leverera en transparent och enkel sida om bilägande genom personliga rekommendationer, i ett snyggt fodral. Att byta bromsar är något en normalbegåvad bilägare kan göra själv, men samtidigt jag inte tycker att man bör göra. Att behöva svärta ner nagelbanden en lördag är inte en top notch aktivitet.

Sidan är under uppbyggnad och jag skulle vara väldigt tacksam för feedback. Layouten och bilderna komma gå i "retro", medan texten kommer vara personligt skriven av mig. Än så länge har jag börjat med däck, dess dimensioner m.m. och nästa ämne är kamremsbyte. Vilket jag tycker en verkstad ska göra.
Men jag personligen är mycket intresserad av alternativa drivmedel. Har själv konverterat ett gäng bilar och tror på konceptet.
Vad hade ni inom E85 velat att jag på ett lättsmält sätt diskuterade?

Ni är hjärtligt välkomna att läsa mer om mig och min sida.

Tack på förhand!


Mvh,
Rickard
rickard.hilmersson@gmail.com
fyrahjul.se


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 15-03-05 23:17 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:04
Inlägg: 1983
Ort: 08- och Småland
Hilmersson, finns det ett samband? http://www.hilmersson-racing.com/

Berätta om bilar du har konverterat. Både vardagsbilar och lite mer udda bilar. Har du gjort något speciellt med någon konvertering som kanske inte så många andra har tänkt på? En egen idé eller lösning, så att säga.


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: mån 15-08-10 09:33 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: sön 07-01-07 13:32
Inlägg: 959
Ort: Göteborg
Dessa meningar skulle jag vilja veta lite mer om hur du tänker:

"Att byta bromsar är något en normalbegåvad bilägare kan göra själv, men samtidigt jag inte tycker att man bör göra. Att behöva svärta ner nagelbanden en lördag är inte en top notch aktivitet."

samt...

"och nästa ämne är kamremsbyte. Vilket jag tycker en verkstad ska göra."

Jag trodde först att din sida skulle hjälpa folk att klara av det själva, inte skicka dem till verkstaden!
Eller har jag missuppfattat något?


Upp
 Profil  
 
InläggPostat: tor 18-02-01 17:29 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4822
Ort: Sundsvall
Notera att tidigare inlägg i tråden är snart 3 år gamla, det är inte konstigt om länkar på nätet slutar fungera på den tiden.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 4 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011