Vart vänder jag mig för att få betalt?
Nejdå, men det har varit ganska tyst i diskussioner om detta här på etanol.nu
Varför ska man inte tro denna film, med dess åsikter, likväl som Al Gores film, En obekväm sanning?
Ska jag vara ärlig själv, så har jag alltid sedan man börjat förstå lite vad allt handlar om, tyckt att detta med CO2 verkar så upptrissat.
Det pratas om kilo och gram hit och dit, flyget och industrier släpper ut si och bilarna så mycket... men sedan släpper naturliga saker kanske ut än mer.
Jag saknar ofta referenser och mer sakliga jämförelser i all möjlig media, varför ska allt skattas baserat på CO2 när det är så att havet släpper ifrån sig lagrad CO2 som överstiger allt annat bara för att solens strålning har ökat. Samtidigt tar havet likväl tillbaka CO2 när klimatet blir kallare, solens strålning har minskat. Sedan finns många andra gaser som är starkare växthusgaser i omlopp, vilket gör CO2s del i det hela ganska liten.
Självklart ska man hushålla på resurser och utveckla effektivare tekniker, men varför ska mänskligheten först skrämmas, och sedan sättas i tvivel för att åstadkomma detta?
Jag håller verkligen med om att detta börjar vara som en religion, att de som tror en sak blir blinda för den.