Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: sön 26-06-07 06:53

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 64 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Re: Chrysler 300M '99
InläggPostat: mån 15-11-30 11:32 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4828
Ort: Sundsvall
Lite mer isärplockat, även om mycket tid har gått åt till rostlagning på en annan Chryslerprodukt på sistone.

Det verkar så gott som inte finnas något kylvatten kvar i kylmantlarna, men däremot kunde jag hälla ut vatten ur bälgen mellan luftrenare och gasspjällhus, det var också ordentligt blött i insugningsröret.
Tändstiften har nog suttit där sedan urminnes tider. Elektrodavstånden var 3-4 mm!
Närmaste utmaning är att få loss EGR-ventilen med tillhörande rör samt en kabelstam som går snett över båda topparna och sitter fast i svåråtkomliga saker långt ner både framför och bakom motorn.

_________________
Att mäta är att veta


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Chrysler 300M '99
InläggPostat: mån 15-11-30 11:43 
Offline

Blev medlem: ons 06-12-20 11:45
Inlägg: 1412
Ort: Kalix, Norrbotten
Det tar sig! :)


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Chrysler 300M '99
InläggPostat: tor 26-05-07 10:58 
Offline
Forummoderator

Blev medlem: tis 06-12-19 18:42
Inlägg: 4828
Ort: Sundsvall
Nu efter drygt 10 år är Chryslern äntligen hopsatt, provkörd men ännu inte besiktigad. Allt sköter sig bra sånär som att en av slangarna till automatlådans oljekylare har börjat läcka lite väl mycket, det måste åtgärdas innan besiktning.

_________________
Att mäta är att veta


Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Chrysler 300M '99
InläggPostat: fre 26-05-15 11:10 
Offline
Användarvisningsbild

Blev medlem: mån 08-03-24 15:10
Inlägg: 1120
Ort: Närke
Vi är spända.

Kommer det bilder på bilen?

_________________
Tesla Model 3 LR (2022)

"When the going gets tough, the tough get duct-tape." (Dr. Mabuse http://www.skepticfriends.org)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 64 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011