Etanol.nu

Forum för föreningen etanol.nu
Aktuellt datum och tid: tis 24-03-19 09:39

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme




Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 
Författare Meddelande
 Inläggsrubrik: Västerbotten
InläggPostat: ons 06-12-20 00:16 
Offline

Blev medlem: tis 06-12-19 23:54
Inlägg: 3
Ort: Bureå
Då startar jag upp en ny tråd i det nya forumet! Det var väldigt synd att det gamla forumet dog hoppas att all data går att återställa annars har vi förlorat många tankar, ideer, funderingar, svar och frågor

Jag startar iallafall upp en ny Västerbottens tråd nu och samtidigt vill jag önska alla en "God Jul! och ett gott slut på 2006"

En liten presentation av mig!
Jag heter Mattias Åhman och bor 1,5 mil söder om Bureå. Jag har hållit på med etanoldrift i av bilar, mopeder, gräsklippare mm i ca 4 år nu.

Just nu har jag en gammal risig ford fiesta -86 som går på 50% e85 utan åtgärd besiktade den nyss med utmärkta avgas värden. Jag har även en volvo 855 som jag blandtankar. Gräsklipparen är ombyggd = 100% e85. Min Jawa moped och sonens mini quad körs på 25-30% e85 i den oljeblandade bensinen med bra resultat.

Jag driver även en hemsida som heter www.etanolbil.eu som innehåller en lista på ca 400 bilar, motorcyklar mm som går att blandtanka men den innehåller även konverterade bilar

/Mattias

_________________
http://www.etanolbil.eu


Dela på FacebookDela på TwitterDela på TuentiDela på SonicoDela på FriendFeedDela på OrkutDela på DiggDela på MySpaceDela på DeliciousDela på TechnoratiDela på TumblrDela på Google+
Upp
 Profil  
 
 Inläggsrubrik: Re: Västerbotten
InläggPostat: tor 21-08-19 14:35 
Offline

Blev medlem: tor 21-08-19 13:56
Inlägg: 5
Detta inlägg är från 2006-12-20 och etanolbil.eu innehåller ingen lista, bara en massa reklamlänkar. Författaren, Mattias Åhman (ahman) har dessutom inte varit inloggad sedan 2007-03-14.

Mattias (i artikeln felaktigt citerad som "Mattias Åman") deklarerade i december 2015 att han gett upp etanol för att den blivit för dyr. Sajten har han gett bort och bilen för etanoldrift är såld.

Nu då situationen äntligen är den omvända med E85 betydligt billigare än vanlig bensin och E10 precis blivit standardbensin (den 1 augusti) så ökar givetvis intresset för etanol i tanken igen och Peter Hallgrens etanolhemsida kommer säkert att uppdateras så småningom. Kontakta honom så kan du säkert få aktuell info om de bilmodeller som du är intresserad av.

Uppdatering 2021-08-22: Peter Hallgrens etanolhemsida etanolexperten.se är 403 sedan ett par dagar men se här: den finns sparad helt intakt.

:) /zwaa

_________________
/Anders (zwaa)


Upp
 Profil  
 
Visa inlägg nyare än:  Sortera efter  
Ny tråd Svara på tråd  [ 2 inlägg ] 

Alla tidsangivelser är UTC + 1 timme


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst


Du kan inte skapa nya trådar i denna kategori
Du kan inte svara på trådar i denna kategori
Du kan inte redigera dina inlägg i denna kategori
Du kan inte ta bort dina inlägg i denna kategori
Du kan inte bifoga filer i denna kategori

Sök efter:
Hoppa till:  
cron
POWERED_BY
Swedish translation by Peetra & phpBB Sweden © 2006-2011