aryan skrev:
Kul! Använde du "min" borrsats från Jula?
Min gamla gräsklippare (3,5 hkr B&S motor) gick redan helt ok på E85 utan att jag borrat upp nått men var omöjligt att starta utan startgas så i onsdags gav jag den äntligen en service med ny olja och demonterade förgasaren för att göra ren den och leta upp hvudmunstycket för att borra upp den.
Kännde mig inte så lite dumm när jag upptäckte att det fanns en blandnings skruv i förgasaren!

Jag visste att såna "flecxifuel" B&S motorer fanns men upptäckte skruven som satt lite dold inte för än nu.
När jag skruvade ut den så att den går ite fetare så startar den nu rätt bra på E85, inte första rycket men brukar starta på det tredje, så jag mkt nöjd. Enklare konvertering får man leta efter!
/Aryan
PS la in Briggs & Stratton nu som märke i bilbasen
http://www.etanol.nu/bilbasen.php, nu kan du lägga in gräsklippare med.
http://www.korridor.se/aryan/acadiane/E85/bilbasHar lagt in min, men måste kolla upp motortypen mer exakt, 3,5 hkr blir iaf 2,6 kW, din 6 hkr är ca 4,5 kW
Jag har tydligen en sån flexifuel B&S i min 12 Hp åkgräsklippare.
En justerskruv sitter på det huvudmunstycke som samtidigt håller flottörhuset underifrån (se GL:s bild ovan).
Går mkt bra sedan jag insett att man nog behöver den membrandrivna bränslepump som jag kopplat ur tidigare (på bensintiden) pga plötsligt enormt fet blandning en dag, och slutat skruva fram och tillbaka då den plötsligt stannar ibland.
Det duger tydligen inte att förlita sig till tyngdlagen för att säkerställa soppa från tanken strax högre än förgasaren på min backiga tomt..
Någon som vet var man hittar billiga reservdelar till de där pumparna, antar att membranet gått sönder eller nåt?
_________________
http://direktdemokraterna.seMyndigförklara dig själv.