Felkoderna tyder ju på att bränsleblandningen ibland är i magraste laget, dvs att lambdaregleringen börjar närma sig ett ändläge. Hur har du gjort konverteringen (piggyback, större spridare, höjt bränsletryck eller något annat) ?
Om du nollställer felkoderna och sedan gör en adapteringskörning (kallstart, tomgång tills motorn är varm, stäng av, starta om direkt, tomgång 2 minuter till utan att röra gaspedalen alls, stäng av och starta om igen, provtur med jämn fart och jämnt gaspådrag minst 70 km/h minst 1 minut) , kommer de tillbaka på en gång eller dröjer det längre tid?
En sak som kan ge mager bränsleblandning är ju tjuvluft (t ex läckage i bromsservot, dåliga O-ringar vid spridarna eller någon dålig vakuumslang). Om slangen mellan förpumpen i tanken och huvudbränslepumpen är otät så kan det hända, speciellt vid nästan tom tank eller om förpumpen inte fungerar bra, att det sugs in luft i bränslet via den dåliga slangen så att det blir "skum" snarare än rent flytande bränsle som kommer fram till spridarna.
_________________ Att mäta är att veta
|